יוסי פרת טכנאי מקררים מסביר: על חשיבות האחריות על מקרר

בבואנו לרכוש מקרר אנו מתלבטים. אין ספק שמדובר בהוצאה גדולה, של מכשיר חשמלי שישמש אותנו שנים רבות (ובתקווה שלא יתקלקל לעולם). עלינו להתחשב בגודל החיצוני של המקרר, במראה ובצבע, בתכולה שלו, בארגון המדפים, ובצריכת החשמל.
אחרי שהתלבטנו, בדקנו, השוונו וביררנו, סוף סוף בחרנו מקרר. ייתכן והוצאנו קצת יותר כסף ממה שתכננו, וייתכן ומתחנו עוד קצת את החגורה כדי לקנות את המקרר שישמש אותנו כמה שיותר זמן. נוסף על כך, עוד יש את מחיר ההובלה שאינו זול. הוא כולל תוספת על פירוק והרכבה ברוב המקרים שכן המקררים הגדולים מסוג דלת ליד דלת side by side ומקררי 3 דלתות אינם נכנסים ברוב הדלתות הסטנדרטיות, וסוף סוף המקרר בבית.
וכעת נשאלת השאלה – איך להפעיל את האחריות שלנו והאם כדאי להרחיב את האחריות או לא.
אז אני כאן כדי לתת לכם את דעתי וניסיוני על חשיבות האחריות למקררים. יוסי פרת טכנאי מקררים בכפר סבא עושה סדר. בואו נתחיל!

מי נותן שירות לאחר המכירה?

בישראל ישנן תקנות הגנת הצרכן בעניין אחריות ושירות לאחר מכירה. מדובר בתקנות חשובות מאוד לכלל הצרכנים בישראל, ובפרט לקונים מכשירים חשמל יקרים כגון מקרר.

לפי התקנות האלה, בשנת האחריות על היצרן לתקן מוצר תוך עשרה ימי עסקים מהיום שבו נמסר המכשיר למעבדה. אם הוא מסרב, ניתן לתבוע אותו ובית משפט רשאי לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק לטובת הצרכן של עד 10,000 שקלים.

האם אני זכאי לקבל תעודת אחריות?

לאחר רכישת וקבלת המוצר עליכם לדרוש תעודת אחריות מקורית. בית עסק המוכר לצרכן מוצר, חייב למסור לו תעודת אחריות מהיצרן או היבואן במועד מסירת המוצר ולציין בתעודה את פרטי בית העסק ואת. תאריך הרכישה. בית העסק חייב לאפשר לצרכן לעיין בתעודת האחריות עוד לפני שאתם מבצעים את הרכישה.

האם כדאי לשלם עבור הרחבת אחריות?

בעל עסק שמציע לכם הרחבת אחריות, כדאי להרהר בכך ברצינות. קודם כל, דעו כי יצרן/יבואן שלקח על עצמו חיובים נוספים מאלו הקבועים בתקנות, לדוגמא, מתן אחריות לתקופה ארוכה יותר – חייב לפרט את זה בתעודת האחריות.
ישנם לא מעט בתי עסק שמציעים תשלום חודשי קבוע בעד אחריות ותיקונים שוטפים . מניסיוני, עליכם לבדוק היטב על מה ניתנת האחריות הזאת. ישנם חלקים שהחלפתם אינם יקרה ולא "שווים" אחריות רחבה, ולצידם ישנן הצעות לאחריות מורחבת שלא כוללות את ה"תותחים הכבדים" של המקררים, שעלותם שוות ערך כמעט כמו מקרר חדש.
אם התיקון הוא של גופי חימום או של תרמוסטט הפשרה, בדרך כלל ישתלם לכם לתקן, שכן מדובר בתיקון בשווי 300-400 שקל בממוצע. אם לעומת זאת התקלה היא בכרטיס אלקטרוני, במנוע או במדחס – לא בטוח שישתלם לתקן.

לסיכום

אל תשכחו שהכוח בידיים שלכם. עליכם להיעזר בתקנות צרכנים בבואכם לדרוש אחריות. החוק לצידכם. ולא לוותר על קריאת האותיות הקטנות באחריות הבסיסית והמורחבת, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף בכל חודש.

תתחדשו!