יוסי פרת טכנאי מקררים מסביר – כיצד לשמור על טריות המוצרים במקרר שלכם

תכליתו של המקרר הביתי היא לשמור את המוצרים שבו טריים ככל האפשר לאורך זמן. המקרר שלכם בנוי כמו שהוא לא סתם. יש חלוקה פנימית הגיונית שמאפשרת לקור להגיע לכל סוגי המוצרים באופן שמתאים להם.

במקררים חדשים ישנו כיתוב על המגירות שמקל על שמירת הסדר, אבל לא בכולם הוא קיים.

במאמר אחלק את המוצרים שלכם למשפחות על פי הארגון שלהם, מה שיעזור לכם לעשות שימוש נכון יותר ב"מזווה" הקר שלכם. יוסי פרת, טכנאי מקררים מוסמך, נותן טיפים:

משפחת החלביים

מוצרי חלב וגבינות עלולים להתקלקל מהר מאוד, ולכן מתאימים למדף התחתון במקרר, אידאלים במגירה אם ישנה כזאת. לא בהכרח כדאי לשים חלב בדלת המקרר למרות הנוחות, שכן זה איזור שנפתח אל החום יחסית הרבה.

משפחת הבשריים

ככלל, עופות, בשר ודגים, באם רוצים לשמור עליהם טריים ולא בהקפאה, יש להניח במדף העליון ביותר שכן הוא האיזור הקר ביותר במקרר. כדאי תמיד להניח אותם על צלחת ולא ישירות על המדף כדי להימנע מהתרבות חיידקים וריח רע.

שמירה על טריות מוצרים במקרר הביתי שלכם

משפחת הירקות

את הירקות כדאי לאחסן במגירות שבתחתית המקרר. ישנם לא מעט סוגי ירקות שלא "מסתדרים" טוב אחד עם השני. למשל, את המלפפונים כדאי להשאיר בשקית פתוחה עם נייר סופג כדי לשמור על טריות. את העגבניות אפשר להשאיר מחוץ למקרר או להכניס בנפרד מהכל. כדאי תמיד להניח נייר סופג בתחתית המגירות ולהחליפו מדי כמה ימים כדי שיספוג את הלחות של הירקות הקרים.

משפחת הירוקים

ישנם המון אפשרויות מומלצות לשמירה על עשבי תיבול במקרר. אביא כאן כמה מוצלחים במיוחד:

• להניח את הירוקים במגירת הירקות, ובשקיות נפרדות. להפריד מדי כמה ימים בין העלים ה"עייפים" לעלים הטריים כי אלה יקלקלו את כל החבילה

• לשטוף, לייבש, ולהחזיר למקרר עטוף בנייר סופג

• לשטוף ולהניח בכוס עם מעט מים ולהחליף אותם מדי כמה ימים

משפחת המבושלים

חשוב לקרר את הסירים של האוכל המבושל לפני הכנסתם למקרר כדי שלא יורידו את הטמפרטורה של המקרר כולו, ויגרמו למאמץ יתר של המערכת.

לסיכום

אני מקווה שהמקרר שלכם יעשה את עבודתו נאמנה, עם מאמץ קטן שלכם כדי לעזור לו.

וכמובן, שאם ישנה תקלה כלשהי בקירור או בהקפאה, אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה.